Wednesday 16 February 2011

محمد مختاري ۲۲ ساله، دومين شهيد ٢۵ بهمن



جرس: درحاليكه رسانه هاي حكومتي همچنان در مورد جانباختگان حوادث ٢۵ بهمن به خبرسازي و قلب واقعيت مي پردازند، هويت و جزئيات شهادت دومين شهيد آن وقايع نيز منتشر شد.


به گزارش ارگان خبري فعالان حقوق بشر در ايران، محمد مختاري، يكي از مجروحين اعتراضات مردمي روز ۲۵ بهمن ماه در تهران است كه گفته مي شود بر اثر شدت جراحات وارده ظهر امروز سه شنبه، در بيمارستان فوت كرده است.
بر اساس گزارش اين ارگان، محمد مختاري، فرزند اسماعيل و ۲۲ ساله، بر اثر شليك مستقيم گلوله نيروهاي امنيتي از سوي ناحيه "كتف" مضروب شده بود.


وي در خيابان رودكي(پنجاه متر مانده به خيابان توحيد) و به ضرب گلولهٔ مستقيم ماموران موتور سوار نيروي انتظامي و به وسيلهٔ كلت كمري مجروح شد و حاضران در صحنه شدت جراحات وي را در حد مرگ نمي دانستند چرا كه وي تا مدتي با پاي خودش نيز حركت مي نموده است.


به نظر مي رسد وي به علت عدم رسيدگي به موقع پزشكي جان باخته باشد چرا كه براثر شليك گلوله به كتفش خون زيادي از بدن وي خارج شده بود تاجايي كه شاهدان عيني تمامي لباس هاي وي را غرق در خون توصيف نموده اند.


خبرگزاري امنيتي فارس و رسانه هاي همسو در اين زمينه مدعي شده اند "عوامل فتنه‌گر و گروهك مزدور و تروريستي منافقين (سازمان مجاهدين خلق) روز گذشته تني چند از هموطنانمان را با تير مستقيم مورد هدف قرار دادند كه ۲ تن از اين هموطنانمان به شهادت رسيده و باقي به شدت زخمي شدند."


روز دوشنبه ٢۵ بهمن ماه، منابع حقوق بشري از وقوع يك درگيري در حوالي خيابان رودكي- توحيد و كشته شدن يك تن و مجروحيت سه نفر خبر داده بود؛ كه مشخص گرديد محمد مختاري، يكي از مجروح شدگان اين حادثه است كه در بيمارستان فوت كرده است.

No comments:

Post a Comment